Tænk på! Bevar albuernes bøjning, mens du roterer i skuldrene

Extended extension

Øg din styrke i armene med denne effektive øvelse.

16. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse C1 - Extended extension


Du træner:

Overarme og skuldre.

Startposition:

Lig på ryggen med en håndvægt i hver af dine strakte arme og skuldrene sænket. Sørg for, at dine overarme peger lidt skråt ud fra kroppen.

Bevægelsen:

Bøj først i albuerne, og sænk vægtene mod gulvet – på hver sin side af dit hoved. Når vægtene er kommet så langt ned, som de kan, beholder du bøjningen i albuerne og roterer i skuldrene, så din albuer kommer ned og rammer gulvet. Herfra presser du vægtene op i strakte arme igen.

Tempo:

05:00 sek. roligt tempo hele vejen

Efter 10-15 gentagelser går du C2 uden at holde pause.

Træningsskolen 2 , del 1: STÆRKE ARME

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen 2, del 1: Stærke Arme, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver overarmene ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke arme Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: