Tænk på 1:Hold afstanden mellem vægtene i startpositionen. 2: Selv om armene er strakte, skal dine albuer være let bøjede.

Floor flyes - øvelse for et bredere bryst

Træn dine brystmuskler med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

28. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A2 - Floor flyes


Du træner:

Hele brystet, men især den mellemste del.

Startposition:

Lig på gulvet – eller på en træningsbænk, hvis du har sådan en. Begge din ben er bøjede, og du holder en håndvægt i hver hånd. Dine strakte arme peger skråt op mod loftet i hver sin retning.

Tempo:

Roligt og kontrolleret op og ned.

Bevægelsen:

Sænk de strakte arme, indtil dine albuer snitter gulvet. Før derefter armene op til startpositionen igen.

Når du har lavet 1 sæt, går du videre til øvelse A1 uden at holde pause.

Træningsskolen, del 2: BREDT BRYST

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Bredt bryst. Bredt bryst, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver brystet ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen del 2: Bredt bryst Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: