Husk Overarmene peger 45 grader væk fra kroppen, når du er nede ved gulvet.

Floorpress

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Bryst og skuldre.

Startposition:

Lig på gulvet med bøjede ben, lænden i gulvet og håndvægtene strakt lige op mod loftet.

Bevægelsen:

Sænk roligt vægtene ned mod underlaget. For at styre tempoet kan du eventuelt tælle en-ogtyve, to-og-tyve, tre-ogtyve undervejs.

Når overarme og albuer snitter gulvet, holder du 1 sekunds pause. Pres så eksplosivt vægtene retur til startpositionen.

Tempo:

Brug 3-4 sekunder på at sænke vægtene. Løft på 1 sekund.

Antal:

3 x 10-12 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Goblet squat.

Om øvelsen

Floorpress træner bryst, skuldre og overarme. Når vægtene skal presses op i strakte arme igen, så prøv at tænke på 100-meterløberens eksplosionsagtige acceleration ud af startblokken. Dit pres skal være lige så eksplosivt. Floorpress er en skånsom skulderøvelse, som også egner sig til folk med skulderproblemer.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: