Husk 1: Hold ryggen ret - både når du står op, og når du er nede i øvelsens bundposition. Det er lårmusklerne og ballerne, der skal arbejde. 2: Hold hælene i gulvet under hele øvelsen.

Front squat

VIDEO: Træn dine ben og øg kroppens produktion af væksthormon med denne øvelse.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse A1 - Front squat


Du træner:

Lår, baller, ryg og mave.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Hold en håndvægt i hver hånd, og hvil vægtene mod toppen af din brystkasse.

Tempo:

Roligt ned og op. En gentagelse tager cirka 5 sekunder.

Bevægelsen:

Sæt dig ned – så dybt, du kan, mens du samtidig holder brystet oppe. Sørg for, at knæene peger den samme vej som fødderne, og at du bibeholder dit naturlige svaj i lænden. Stræk benene, og kom retur til startpositionen.

Gå videre til Øvelse A2 uden at holde pause, når du har lavet 7-15 gentagelser.

Træningsskolen, del 5: STÆRKE BEN

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærke ben, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver dine ben ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke ben Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: