Læs også

Step-ups

Tænk på Støt vægtstangen med dine tommelfingre.

Front squat

Få trænet hele kroppen med blandt andet denne effektive benøvelse.

16. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A2 - Front squat


Du træner:

Især forsiden og bagsiden af lårene samt ballerne.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne og med en vægtstang hvilende på den øverste del af brystet og skuldrene. Se lige frem. Løft albuerne så højt som muligt.

Bevægelsen:

Bøj i knæene, og sæt dig ned. Kom så dybt ned i knæ som muligt, imens du holder brystet højt og hælene i gulvet. Sørg for, at dine knæ hele tiden peger i samme retning som dine fødder.

Udfør øvelsen 8-15 gange, og gå tilbage til øvelse A1 uden at holde pause.

Først efter endnu et sæt af A1 er trisættet overstået, og du kan tage en pause på 2 min.

Tempo:

04:00 sek. 3 sek. ned, 1 sek. Op

Træningsskolen 2 , del 1: STÆRKE ARME

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen 2, del 1: Stærke Arme. Stærke Arme, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver overarmene ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke arme Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: