Tænk på Støt vægtstangen med dine tommelfingre.

Front squat - træner hele kroppen

Få trænet hele kroppen med blandt andet denne effektive benøvelse.

16. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A2 - Front squat


Du træner:

Især forsiden og bagsiden af lårene samt ballerne.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne og med en vægtstang hvilende på den øverste del af brystet og skuldrene. Se lige frem. Løft albuerne så højt som muligt.

Bevægelsen:

Bøj i knæene, og sæt dig ned. Kom så dybt ned i knæ som muligt, imens du holder brystet højt og hælene i gulvet. Sørg for, at dine knæ hele tiden peger i samme retning som dine fødder.

Udfør øvelsen 8-15 gange, og gå tilbage til øvelse A1 uden at holde pause.

Først efter endnu et sæt af A1 er trisættet overstået, og du kan tage en pause på 2 min.

Tempo:

04:00 sek. 3 sek. ned, 1 sek. Op

Træningsskolen 2 , del 1: STÆRKE ARME

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen 2, del 1: Stærke Arme. Stærke Arme, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver overarmene ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke arme Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: