Husk Greb: Under front squat har du fat om vægtstangen ud for dine skuldre.Skift greb: Før du stemmer vægten op i strakte arme, justerer du grebet, så du tager fat cirka 20 cm længere ude.

Front squat og pushpress - Tab dig med styrketræning

Skru op for forbrændingen og muskelstyrken med denne styrketræningsøvelse.

28. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse B - Front squat og pushpress


Du træner:

Stort set alle muskler i kroppen.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Vægtstangen hviler på brystet og støttes af hænderne. Hold ryggen ret og hovedet i naturlig forlængelse af kroppen.

Tempo:

Brug 3 sek. på at sætte dig ned, 2 sek. på at komme op igen og herefter hurtigt presse vægten op i strakte arme. Brug cirka 3 sek. på at sænke vægten tilbage til brystet.

Bevægelsen:

Sæt dig ned, som om du skulle sætte dig på en stol. Kom så langt ned, som din smidighed tillader. Sørg for, at dine knæ peger i samme retning som fødderne. Rejs dig helt op ved at strække knæ og hofte samtidig. Nu går du 10-20 cm ned i knæene, hvorefter du retter dig ud og samtidig presser vægten op i strakte arme over hovedet. Sænk til sidst vægten ned til skuldrene igen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: