Tænk på Drej fødderne, så de følger med armene.

Full contact twist og corner press - Tab dig med styrketræning

Skru op for forbrændingen og muskelstyrken med denne styrketræningsøvelse.

28. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A - Full contact twist og corner press


Du træner:

Især musklerne omkring mave og ryg, men også overarme og skuldre.

Startposition:

Placer vægtstangen i hullet i midten af en vægtskive, der ligger på gulvet, så den ikke skrider. Stil dig med din hoftebreddes afstand mellem fødderne, ret ryg og armene strakt ud foran kroppen.

Tempo:

Brug 3 sek. på at rotere fra midten og ud til den ene side og 3 sek. på at komme tilbage til midten. Brug 2-3 sek. på at sænke vægtstangen ind til brystet under corner press, og pres den hurtigt ud i strakte arme.

Bevægelsen:

Rotér på samme tid overkroppen og fødderne til venstre, indtil du har drejet 90 grader. Hold hele tiden vægtstangen i strakte arme.

Press:

Lav 5 press, hvor vægtstangen føres eksplosivt frem og langsomt sænkes.

Bevægelsen:

Rotér ind til midten igen, hvor du sænker vægtstangen ind mod brystet. Derfra presser du den ud i strakte arme igen – lav 5 af disse corner press, før du roterer ud til højre side.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: