Tænk på Synk ikke sammen i brystkaasen, men skyd den i stedet opad.

Gang på stedet

Få en flad mave uden mavebøjninger med denne styrketræningsøvelse.

1. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Gang på stedet - øvelse A2


Du træner:

De dybtliggende muskler i mave og ryg (kernemuskler) og øvre ryg.

Startposition:

Stå på 1 ben og hold en håndvægt i hver hånd. Den ene arm er strakt ned langs siden, mens den anden holder håndvægtem oppe ved skulderen.

Tempo:

Roligt tempo, så du kan holde balancen.

Bevægelsen:

Gå på stedet med høje knæløft. Håndvægtene bliver på deres plads, mens du skiftevis løfter højre og venstre knæ. Byt gerne om på armene halvvejs gennem sættet, der tager ca. 60 sekunder for begyndere. Øvede træner i 40 sekunder ad gangen, men med tungere vægt.

Hold 2 minutters pause, når du har lavet 1 sæt.Gå herefter tilbage til Øvelse A1 .

Træningsskolen, del 3: FLAD MAVE

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 3: Flad mave, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver maven ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen, del 3: Flad mave Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: