Læs også

Lunges

Tænk på 1: Fødderne skal pege lige frem under hele øvelsen.2: Håndvægten ligger 'død' på din hofte - det er dine baglår og baller, der skal arbejde

Glute lift

VIDEO: Træn dine ben og øg kroppens produktion af væksthormon med denne øvelse.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse A2 - Glute lift


Du træner:

Baller og baglår.

Startposition:

Lig på ryggen med bøjede ben. Placér hælene så tæt på ballerne som muligt. Læg en håndvægt oven på hoften, og hold fast om den med begge hænder.

Tempo:

Roligt op og ned. En gentagelse tager cirka 5 sekunder.

Bevægelsen:

Skyd hoften så højt op mod loftet som muligt. Spænd i ballerne, mens du løfter hoften og sænker den igen.

Hold 2 minutters pause, når du har udført 12-15 gentagelser. Gå herefter tilbage til Øvelse A1 .

Træningsskolen, del 5: STÆRKE BEN

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærke ben, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver dine ben ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke ben Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: