Læs også

Lunges

Husk Undgå, at dine knæ presses ind mod hinanden, når du er nede i knæ.

Goblet squat

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Lår og baller

Startposition:

Hold håndvægten op foran brystet. Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Hold ryggen ret.

Bevægelsen:

Pres hoften bagud og ned, som om du skal til at sætte dig på en stol. Hold overkroppen så oprejst som muligt. Rund ikke ryggen.

Når du er kommet helt ned, hvor dine lår er parallelle med gulvet, strækker du kraftfuldt benene og kommer op at stå igen.

Tempo:

Brug 2-4 sekunder på at ‘sætte dig ned’. Kom hurtigt op at stå igen.

Antal:

3 x 10-12 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Serratus crunch.

Om øvelsen

Squat er en grundsten i fysisk træning, som alle træningsprogrammer bør indeholde. Der er meget få øvelser, som kan ændre kroppens styrke og udseende på så kort tid, som squatøvelser kan. Goblet squat, som du her skal prøve kræfter med, er en af de bedste øvelser til at lære at squatte korrekt. Vægtens placering foran brystet gør det nemmere at holde balancen og komme ned til din maksimale dybde. Squatøvelser styrker alt fra navlen og ned – især forsiden af lårene og ballemusklerne trænes effektivt.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: