Tænk på 1: Læg vægtstangen på den øverste del af ryggen, så den hviler på musklerne og ikke direkte på en ryghvirvel.2: Hold overkroppen helt ret, mens du tager det lange skridt bagud og kommer retur. Efter næste good morning træder du bagud med det andet ben.

Good morning og reverse lunge - Tab dig med styrketræning

Skru op for forbrændingen og muskelstyrken med denne styrketræningsøvelse.

28. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse C - Good morning og reverse lunge


Du træner:

Lænden, ballemusklerne og baglårene.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne og med en vægtstang på øverste del af ryggen. Hold ryggen ret, og se lige ud.

Tempo:

Brug i alt cirka 5 sek. på at bøje dig forover og komme op igen. Det lange skridt bagud og retur tager cirka 3. sek.

Bevægelsen:

Hold ryggen ret, og læn overkroppen frem, samtidig med at du presser hoften tilbage. Ret dig op igen ved´at presse hoften fremad Træd herefter et langt skridt tilbage med det ene ben, og få det bageste knæ så langt ned mod gulvet, som du kan Sæt kraftigt af med dit forreste ben, og brug kraften derfra til at komme op til startpositionen igen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: