Læs også

D Pallof press

© Valling.com

Guard press - træner overarme

Du træner: Overarme, bryst, skuldre og mave. Startposition: Lig udstrakt på ryggen med venstre ben bøjet og en håndvægt i hver hånd. Hold håndvægtene nogle centimeter over din brystkasse. Bevægelse: Rul over på venstre side, mens du strækker højre arm op mod loftet. Rul tilbage til startpositionen igen. Byt om på det bøjede og det strakte ben, og rul over på den anden side, hvor du strækker den venstre arm mod loftet. Kør på den måde skiftevis fra side til side. Udfør fx 3 sæt – lav hver gang så mange, som du kan.

Du træner: Overarme, bryst, skuldre og mave.

Startposition: Lig udstrakt på ryggen med venstre ben bøjet og en håndvægt i hver hånd. Hold håndvægtene nogle centimeter over din brystkasse.

Bevægelse: Rul over på venstre side, mens du strækker højre arm op mod loftet. Rul tilbage til startpositionen igen. Byt om på det bøjede og det strakte ben, og rul over på den anden side, hvor du strækker den venstre arm mod loftet. Kør på den måde skiftevis fra side til side. Udfør fx 3 sæt – lav hver gang så mange, som du kan.

Husk: Albuen må ikke hvile på gulvet, men skal svæve lige over, når armen er i bundpositionen.

Tempo: Roligt – en gentagelse tager cirka 4 sekunder.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: