Halvanden inverted row

VIDEO: Halvanden inverted row træner ryg og overarme.

9. december 2013 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner:

Ryg og overarme.

Startposition:

Lig under et bord, bøj begge ben, og grib fat i kanten med begge hænder. Tag fat lidt længere ude end dine skuldre. Skyd hoften op mod loftet, så kroppen danner en lige linje fra skuldre til knæ.

Bevægelse 1:

Træk dig helt op til bordkanten, og bliv ved med at skyde hoften op mod loftet.

Bevægelse 2:

Sænk dig lidt ned mod gulvet igen, indtil der er 90 grader i dine albueled. Træk dig herefter op igen, før du sænker dig ned i strakte arme igen. Det var én gentagelse.

Tempo:

Kontrolleret.

Antal:

Begynder: 3 x 4-6 Øvet: 3 x 6-10

Læs mere om øvelsen Inverted row kaldes også spøgefuldt for fat man’s pull-up, men derfor er det nu alligevel en fremragende øvelse og en af de hårdeste, du kan lave for musklerne i den øverste del af ryggen. Her er virkelig mulighed for at øge styrke og bygge muskler på. Senere kan du gøre øvelsen hårdere ved at lave den med strakte ben.

Gå videre til Bulgarian split squat

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 6

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: