Læs også

Bent-over row

Husk Hold fat om vægtene med overhåndsgreb.

High pull

VIDEO: High pull træner ben, baller, lænd, skuldre og øvre ryg, men i høj grad også dit hip drive.

Du træner:

Ben, baller, lænd, skuldre og øvre ryg.

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og ret ryg. Hold håndvægtene i strakte arme ned foran kroppen og kig lige frem.

Bevægelsen:

1. Bøj let i knæ og hofte, så vægtene sænkes ned til cirka knæhøjde.

2. Stræk benene kraftfuldt og træk samtidig vægtene op til ca. skulderhøjde. Albuerne skal i toppositionen være højere oppe end hænderne. Sænk så roligt vægtene og kom tilbage til start.

Tempo:

Sænk roligt og kontrolleret, men løft eksplosivt.

Antal:

4 x 6-8.

Læs mere om øvelsen: High pull træner ben, baller, lænd, skuldre og øvre ryg, men i høj grad også dit hip drive. Mange vægtløftere træner high pull, men helt almindelige mennesker kan også få glæde af øvelsen. I toppositionen skal ankler, knæ og hofter være helt strakt. Hvis de ikke er det, bruger du for meget overkrop og for lidt ben og hip drive.

Gå videre til Renegade push-up

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: