Tænk på Hold hovedet i naturlig forlængelse af kroppen.

Incline press - øvelse for et bredere bryst

Træn dine overarme og skuldre med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

19. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A1 - Incline press


Du træner:

Overarme og skuldre. Den skrå vinkel sikrer dig mere fylde på den øverste del af brystpartiet.

Startposition:

Lig på ryggen med bøjede ben og et foldet tæppe eller puder som rygstøtte. Sørg for at du ligger med cirka 45 graders hældning i overkroppen. Hold en håndvægt i hver hånd, der begge er ud for dine skuldre.

Tempo:

Roligt og kontrolleret op og ned.

Bevægelsen:

Pres vægtene op mod loftet i en stor, blød halvbue, så de samles igen lige over midten af dit brystparti. Sænk dem herefter kontrolleret tilbage til startpositionen - igen i en stor, blød halvbue.

Når du har lavet et sæt, holder du et minuts pause og går til A2. .

Træningsskolen, del 2: BREDT BRYST

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Bredt bryst, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver brystet ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen del 2: Bredt bryst Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: