Læs også

Bent-over row

Inverted row - træner ryg

VIDEO: Inverted row træner ryg, arme, skuldre og lænd.

13. november 2013 af Jannik Petersen & Jakob Benn.

Du træner:

Ryg, arme, skuldre og lænd.

Startposition:

Læg dig under et bord med bøjede knæ, og grib fat i kanten med begge hænder. Placér dine hænder lidt længere ude end dine skuldre. Løft hoften op, så kroppen danner en lige linje fra skulder til knæ.

Bevægelsen:

Træk brystet op til kanten, og sænk dig herefter roligt ned i strakte arme igen.

Tempo:

1-2 sek. op, 2-3 sek. ned.

Antal:

Begynder: 3 x 5-8 Øvet: 3 x 8-12

Læs mere om øvelsen Inverted row træner primært ryg, arme, skuldre og lænd. Men fordi du skal spænde op i baller og baglår for at kunne ligge korrekt, får også de god træning. ‘Fat man’s pull-up’, som øvelsen engang blev kaldt, er derfor langt bedre end sit rygte. Især hvis du sidder meget foran computeren, er øvelsen god, fordi den aktiverer hele bagsiden af kroppen, som du forsømmer, når du sidder. Vil du gøre øvelsen markant hårdere, strækker du benene og hviler på hælene i stedet.

Gå videre til Jump squat

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 5

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: