Husk Placér armene i ca. 45 grader ud fra kroppen.

Isometrisk push-up

VIDEO: Isometrisk push-up træner skuldre og mave.

Du træner:

Skuldre og mave.

Startposition:

Læg dig på gulvet, som om du skulle til at lave armbøjninger. Placér dine hænder under skuldrene, gør kroppen stiv som et bræt, og kig ned i gulvet.

Bevægelsen:

Sænk kroppen så langt ned mod gulvet, som du kan, uden at du rører gulvet. Hold nu positionen.

Tempo:

Statisk.

Antal:

Begynder: 3 x 10-30 sekunder Øvet: 3 x 30-60 sekunder

Læs mere om øvelsen Den isometriske push-up skaber et styrkefundament, som du kan bygge videre på. Isometrisk betyder statisk, og først når du kan ligge i den anstrengende position i et helt minut, har du ifølge træningsguruen Joe DeFranco en tilpas stabilitet i skuldrene til at gå i gang med mere eksplosiv træning af overkroppen – fx bænkpres og hårdere varianter af pushuppen. Og DeFranco burde vide det – han træner de hårde drenge i amerikansk fodbold.

Gå videre til split squat

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: