Tænk på Fald ikke ud til siden. Skuldrene skal være horisontale hele tiden og kroppen lige.

Kuffert-dødløft

Få trænet hele kroppen blandt andet med denne effektive benøvelse.

1. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Kuffert-dødløft - øvelse A1


Du træner:

Ben og baller

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne, og hold en håndvægt i den ene arm. Sørg for at stå med ret ryg og skuldrene i samme højde.

Tempo:

Kontrolleret op og ned. brug ca. 6 sekunder på hver gentagelse.

Bevægelsen:

Bøj i knæene og sæt dig langsomt ned og tilbage, som om du skulle sætte dig på en stol. Hold ryggen ret hele tiden. Kom gerne så langt ned, at håndvægten næsten rører gulvet, før du rejser dig op igen.

Gå videre til Øvelse A2 uden at holde pause, når du har lavet et sæt med hver arm.

Træningsskolen, del 3: FLAD MAVE

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 3: Flad mave, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver maven ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen, del 3: Flad mave

Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: