Læs også

Lunges

HUSK: Undgå at lade knæet falde indad, når du løfter benet ud til siden. © Valling.com

Lateral step squat

VIDEO: Lateral step squat træner baller og lår.

6. maj 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner: Baller og lår.

Startposition: Stå med en håndvægt ved brystet. Hold fast i vægten med begge hænder. Hold benene samlet og ret ryggen. Kig lige frem.

Bevægelsen: Løft det højre ben ud til siden og sæt foden i gulvet. Squat ned, til oversiden af låret er parallel med gulvet. Pres dig nu hårdt opad og løft venstre ben. Saml benene ved højre fod. Løft nu venstre ben ud til siden, squat ned og pres dig denne gang op til venstre.

Tempo: Kontrolleret ned, hurtigere op.

Antal: Begynder: 3 x 10-12 Øvet: 4 x 8-10

Læs mere om øvelsen Du får en glimrende træning af underkroppen med lateral step squat. Spiller du håndbold, kan du tilmed have ekstra stor glæde af øvelsen. Her lærer du vægtoverførsel, som du bruger, når du laver en finte på håndboldbanen. Også for golfspillere og alpine skiløbere er øvelsen særlig relevant.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: