Husk: Undgå at tabe hoften. Så bliver øvelsen værdiløs.

Leg curl walkout

VIDEO: Leg curl walkout træner baglår, baller og lænd.

9. december 2013 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner:

Baglår, baller og lænd.

Startposition:

Lig på ryggen med bøjede ben. Løft hoften højt op, indtil kroppen danner en lige linje fra skulder til knæ.

Bevægelse 1:

Lad fødderne gå fremad med bittesmå skridt, mens resten af kroppen bliver liggende, hvor den er.

Bevægelse 2:

Kom så langt frem, som du kan uden at tabe hoften. Gå derfra tilbage til startposition – igen med små skridt.

Tempo:

Kontrolleret.

Antal:

Begynder: 3 x 3-5 Øvet: 3 x 5-10

Læs mere om øvelsen Ifølge Charles Poliquin, en af verdens førende fysiske trænere, er der direkte sammenhæng mellem antallet af knæskader og leg curls. Jo flere leg curls, desto færre skader. Derudover træner øvelsen baglår, baller og lænd. Læg forsigtigt ud – selvom det er en fantastisk øvelse, kan den give dig forrygende ømme muskler de efterfølgende dage.

Gå videre til Halvanden inverted row

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 6

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: