Tænk på Stræk knæet helt ud i toppen af øvelsen.

Leg extension

Få trænet hele kroppen blandt andet med denne effektive benøvelse.

16. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A1 - Leg extension


Du træner:

Forsiden af låret.

Startposition:

Lig på strakte arme og med den ene fod hvilende på en stol eller en sofa. Sørg for, at dine hænder er lige under dine skuldre, og strit godt opad med bagdelen – det gør det nemmere at komme langt ned i knæbøjningen. Placér den anden fod i knæhasen på dit helt udstrakte ben.

Bevægelsen:

Bøj i knæet på det strakte ben, så du sænker det ned mod gulvet. Kom så langt ned, som du kan, hvorefter du strækker knæet igen.

Tempo:

04:00 sek. 3 sek. ned, 1 sek. op

Husk at lave øvelsen med det andet ben, før du går videre til A2 uden at holde pause.

Træningsskolen 2 , del 1: STÆRKE ARME

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen 2, del 1: Stærke Arme, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver overarmene ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke arme Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: