Husk: Undgå at løfte hælen på din forreste fod. Hvil på hele foden. © Valling.com

Lunge

VIDEO: Lunge træner ben, ballemuskler og balance.

15. april 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner: Ben, ballemuskler og balance.

Startposition: Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og ret ryg. Kig lige frem. Hold to håndvægte i strakte arme ned langs siden af kroppen.

Bevægelsen: Tag et langt skridt frem. Når forreste fod rammer gulvet, bøjer du i knæet og sænker kroppen ned mod gulvet, indtil dit forreste lår er parallelt med gulvet. Pres hårdt fra med forreste ben og kom tilbage til udgangspositionen. Derefter skifter du ben.

Tempo: Kontrolleret ned, eksplosivt op.

Antal: Begynder: 3 x 7-8 Øvet: 3-4 x 9-10

Læs mere om øvelsen Sidder du mange timer om dagen på en kontorstol? Så er lungeøvelser obligatoriske for at undgå, at du stivner i hoften. Ud over øget bevægelighed i hoften trænes ben, ballemuskler og balance. I starten behøver de fleste end ikke ekstra vægt i hænderne for at blive presset hårdt.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: