Læs også

Thrusters

Husk: Undgå at falde forover. Hold ryggen ret.

Lunge and curl

VIDEO: Lunge and curl træner især ben, baller og balance.

14. marts 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner: Især ben, baller og balance, men også mave og arme.

Startposition: Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og ret ryg. Kig lige frem. Hold håndvægtene i strakte arme ned langs siden.

Bevægelsen: Tag et langt skridt fremad med det ene ben, mens du lader den anden fod stå. Kom så langt frem og ned i knæ, at dit forreste lår er vandret. Imens bøjer du albuerne og løfter håndvægtene op til brystet. Sæt af med dit forreste ben, og kom tilbage til start, mens du strækker armene igen. Skift ben hver anden gang.

Tempo: Kontrolleret fremad, men sæt eksplosivt af for at komme op igen.

Antal: Begynder: 3 x 5-6 på hvert ben Øvet: 4 x 5-6 på hvert ben

Læs mere om øvelsen Lunges kender du nok allerede, men med vægt i hænderne træner øvelsen i endnu højere grad, at du skal stoppe bevægelsen fremad, støde fra og komme op igen. Derfor er lunge and curl-øvelsen god til alle, der dyrker sport med mange retningsskift. Du træner især ben, baller og balance, men også mave og arme.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: