Tænk på Løft kun kroppen ca. 30 grader.

McGill situps

Få en flad mave uden mavebøjninger med denne styrketræningsøvelse.

1. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

McGill situps - øvelse C2


Du træner:

Især mavemusklerne

Startposition:

Lig på ryggen med det ene ben bøjet. Placér begge hænder under lænden og løft albuerne fra gulvet.

Tempo:

Roligt og kontrolleret. 1 gentagelse tager ca. 6 sekunder.

Bevægelsen:

Løft skulderbladene fri af gulvet, mens du holder overkroppen stiv som et bræt. Sænk derefter kontrolleret kroppen ned til gulvet igen. Hold hele tiden håndryggen i kontakt med lænden og albuerne så højt som muligt.

Hold 2 minutters pause, når du har lavet så mange som du kan. Gå herefter tilbage til Øvelse C1.

Træningsskolen, del 3: FLAD MAVE

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 3: Flad mave, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver maven ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen, del 3: Flad mave Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: