Læs også

Lunges

Husk Test gerne, om din ryg er så ret, når du er helt nede, at der kan stå en bakke på den.

One leg deadlift

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

8. juli 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse A1 - One leg deadlift


Du træner:

Især baglår og baller.

Startposition:

Stå på et ben, og hold en håndvægt i hver hånd. Rank ryggen, og se lige frem.

Tempo:

04:00 sek. 3 sek. ned, 1 sek. Op

Bevægelsen:

Løft det bagerste ben, og lad samtidig gradvis din overkrop læne sig forover. Bøj knæet en lille smule på det ben, som du står på. Hold ryggen ret, mens du bøjer dig forover. Sørg også for at holde bækkenet i neutral position under hele bevægelsen. Ret overkroppen op igen, imens du sænker benet tilbage til startpositionen.

Husk at lave 7-12 gentagelser med det andet ben, før du går videre til øvelse A2 uden at holde pause.

Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver skuldrene ekstra opmærksomhed.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: