Læs også

Knæl og skift

Tænk på Hold overkroppen udstrakt og stabil, mens lårmusklerne arbejder.

One leg knee extension

VIDEO: Træn dine ben og øg kroppens produktion af væksthormon med denne øvelse.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse B2 - One leg knee extension


Du træner:

Forlår, skuldre, arme og mave.

Startposition:

Læg dig med den ene fod oppe på en stol eller en blød sofa. Det andet ben er bøjet, og foden placeres i knæhasen på det strakte ben. Lig med strakte arme og hovedet i naturlig forlængelse af kroppen.

Tempo:

Roligt op og ned. En gentagelse tager cirka 4 sekunder.

Bevægelsen:

Bøj knæet på det strakte ben, og sænk knæet ned mod gulvet. Stræk det herefter igen, og kom op til startpositionen igen.

Hold 2 minutters pause, når du har udført 10-17 gentagelser. Gå herefter tilbage til Øvelse B1 .

Træningsskolen, del 5: STÆRKE BEN

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærke ben, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver dine ben ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke ben Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: