Læs også

Wide pull-ups

Tænk på Drej hovedet og kig op på håndvægten, mens du går ned i knæ.

Overhead squat - Øvelse for stærkere arme

Få trænet hele kroppen blandt andet med denne effektive lår- og maveøvelse.

28. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A2 - Overhead squat


Du træner:

Triceps, lår, baller, skuldre, bryst samt de dybtliggende mave- og rygmuskler.

Startposition:

Stå med ret ryg og lidt mere end din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Tåspidserne peger ikke lige frem, men en smule skråt ud til hver sin side. Hold en håndvægt i strakt arm over hovedet, og se lige frem.

Tempo:

Brug 2-3 sek. på at komme ned og det samme på at komme op igen.

Bevægelsen:

Bøj i knæene, og sænk langsomt bagdelen ned mod gulvet, som om du ville sætte dig på en stol. Drej hovedet, og kig op på håndvægten, mens du sætter dig. Støt din balance ved at sætte den frie hånd i gulvet, mens armen med håndvægten hele tiden holdes strakt. Rejs dig op igen ved at strække benene og skyde hoften frem. Hold 2 minutters pause, når du har lavet 1 sæt med hver arm.

Gå herefter tilbage til A1.

Træningsskolen, del 1: STÆRKE ARME

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 1: Stærke Arme, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver overarmene ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke arme Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: