Læs også

Planken

Husk Undgå at lave en hængebro med ryggen. Du skal ligge helt lige som en solid planke.

Planken

VIDEO: Planken træner mave.

Du træner:

Mave.

Startposition:

Læg dig på gulvet, og placér albuerne lige under dine skuldre.

Bevægelsen:

Løft dig op, så du kun hviler på albuer og tæer. Hold kroppen i en lige linje fra skulder til fod. Bliv liggende, så længe du kan.

Tempo:

Statisk – du skal bare blive liggende.

Antal:

Begynder: 3 x 20-30 sekunder Øvet: 3 x 30-60 sekunder

Læs mere om øvelsen Planken er den ultimative maveøvelse, som alle bør have med i deres program. Faktisk er der ingen grund til at udføre andre maveøvelser, før du er i stand til at ligge mindst 60 sekunder i planken. Synes du, det er umenneskelig hårdt at planke? Prøv at knytte hænderne så hårdt, du kan, og spænde godt op i ben og baller. Selvom mavemusklerne kan bøje og rotere rygsøjlen, er deres primære funktion at stabilisere den, og det træner planken. Verdensrekorden i at planke er i øvrigt efter sigende nu oppe på 1 time og 22 min.!

Gå videre til isometrisk push-up

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: