Husk: Kan du ikke komme i luften, så lav øvelsen i en mere oprejst version, med hænderne på fx en kasse eller sofaen.

Plyo push-up

VIDEO: Plyo push-up træner bryst, skuldre, overarme og mave.

Du træner:

Bryst, skuldre, overarme og mave.

Startposition:

Læg dig på gulvet, placér dine hænder under dine skuldre og spænd op i kroppen, så den danner en lige linje fra skulder til fod. Bøj i albuerne og sænk kroppen ned mod gulvet. Nu er du klar.

Bevægelsen:

Stræk armene så kraftfuldt, at dine hænder slipper gulvet. Land på hænderne igen, og lav en glidende overgang til næste push-up.

Tempo:

Eksplosivt op, så roligt ned som muligt.

Antal:

Begynder: 3 x 4-6 Øvet: 3 x 6-10

Læs mere om øvelsen Plyo push-up træner bryst, skuldre, overarme og mave. Det er en eksplosiv øvelse, så pres maksimalt igennem. Ellers slipper dine hænder ikke gulvet. Denne variant af armbøjninger lærer dig at aktivere mange muskler på samme tid, fordi hele overkroppen skal samarbejde for at få dig ‘i luften’. Forsøg at presse modsat, med det samme du lander – du vil stadig synke ned mod gulvet – men undgår et hårdt sammenstød.

Gå videre til Leg curl walkout

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 6

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: