Læs også

Thrusters

Husk Hold ryggen ret, både når du går ned i knæ, og når du strækker armene.

Push press

VIDEO: Få trænet skuldre og ben med denne effektive øvelse.

Du træner:

Skuldre og ben

Startposisjon:

Stå oprejst med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Hold håndvægtene i skulderhøjde – dine håndflader peger ind mod hinanden. Hold ryggen ret, og kig frem.

Bevegelsen:

Bøj let i knæene, mens du holder ryggen ret. Vægtene hviler stadig mod skuldrene.

Stræk nu knæene eksplosivt, overfør kraften til vægtene, og pres dem op i strakte arme. Kraften må gerne få dine hæle til at slippe gulvet. Rotér håndfladerne på vej op, så de peger fremad. Sænk så vægtene til skulderhøjde igen.

Tempo:

Eksplosive løft, men sænk vægtene roligt til skulderhøjde igen. Gå herefter hurtigt en smule ned i knæ – og så forfra igen.

Antall:

4 x 6-8

Gå videre til Bridge med pres.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: