Husk Undgå at vride i kroppen, når du løfter håndvægten. Kroppen skal holdes lige.

Renegade push-up

VIDEO: Renegade push-up træner både kroppen i at skubbe og trække.

Du træner:

Mave og bryst.

Startposition:

Læg dig på gulvet, som om du skulle i gang med at lave armbøjninger. Dine hænder skal være lige under skuldrene og hvile på hver sin håndvægt. Spred fødderne.

Bevægelsen:

1. Stræk armene og kom op. Din krop skal være stiv som et bræt. Find balancen, før du lægger vægten over på den ene arm.

2. Træk den ene håndvægt op til maven uden at vride i kroppen. Sænk så håndvægten ned til gulvet igen. Lav igen en armbøjning og løft herefter den modsatte arm. Det var én gentagelse.

Tempo:

Løft eksplosivt, sænk kontrolleret.

Antal:

4 x 6-8.

Læs mere om øvelsen: Renegade push-up træner både kroppen i at skubbe og trække. Og imens du gør det, kommer de fleste muskler i overkroppen på arbejde – alt fra mave- og coremusklerne inde omkring rygsøjlen til øvre ryg, bryst og arme. Hvis du får problemer med, at dine håndvægte ruller væk under dig, så husk at vinkle dem skråt ind mod hinanden. Nu ruller de ingen steder.

Gå videre til Push press

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: