HUSK: Ret ryggen. Ben, baller og lænd skal spændes hårdt. © Valling.com

Renegade push-up/row

VIDEO: Renegade push-up/row træner core, bryst, overarme, skuldre og øvre ryg.

Du træner: Stort set hele kroppen, men især core, bryst, triceps, biceps, skuldre og øvre ryg.

Startposition: Læg dig i armbøjningsposition med håndvægte i hænderne – lidt smallere end skulderbredde. Benene er spredt.

Bevægelse 1: Spænd hårdt i mave, ben og baller og lav en armbøjning.

Bevægelse 2: Når armene er strakt igen, trækker du den ene håndvægt op til maven. Før vægten tilbage til udgangspositionen og sænk dig ned. Gentag øvelsen med den anden vægt.

Tempo: Eksplosivt.

Antal: Begynder: 3 x 3-5 på hver arm Øvet: 4 x 5-8 på hver arm

Læs mere om øvelsen Renegade push-up/row træner stort set hele kroppen og vil gøre dig stærkere i nærmest alle øvelser. Især core, bryst, triceps, biceps, skulder og øvre ryg arbejder benhårdt. Har du travlt en dag, så nøjes med denne øvelse, og du vil stadig få trænet hele kroppen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: