Læs også

Renegade rows - Sådan træner du overkroppen

Renegade rows

Husk: Undgå at svaje i ryggen.

Renegade row

VIDEO: Renegade row træner overarme, mave, ryg og skuldre.

Du træner:

Overarme, mave, ryg og skuldre.

Startposition:

Læg dig i armbøjningsposition med strakte arme, spredte ben og håndvægte i hænderne. Kroppen skal danne en lige linje fra fod til skulder, så spænd godt op i ben, baller og mave.

Bevægelsen:

Læg din vægt over på den ene arm, og træk den modsatte håndvægt op til maven. Vrid ikke i kroppen. Hold den hele tiden lige. Sænk roligt håndvægten ned til gulvet igen. Det var én gentagelse. Skift hånd og fortsæt.

Tempo:

Kontrolleret.

Antal:

Begynder: 3 x 4-5 med hver arm. Øvet: 4 x 5-6 med hver arm.

Læs mere om øvelsen Øvelsen lærer dig at spænde op i kroppen, samtidig med at du flytter balancepunktet. Den styrker især mave og lænd, men du bliver også stærkere og mere stabil omkring skuldre og hofte. Giver dit arbejde dig en træt og øm ryg, er den også rigtig god.

Gå videre til Floor press

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk med vægte på 30 min. - del 1

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: