Læs også

Renegade rows - Sådan træner du overkroppen

Renegade rows

Husk: Vrid ikke i hofterne, mens du løfter vægten.

Renegade rows - styrketrænings-øvelse

Træn din mave, overarme, og den brede rygmuskel med denne styrketrænings-øvelse.

30. september 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse C2 - Renegade rows


Du træner:

Mave, overarme og den brede rygmuskel.

Startposition:

Læg dig på gulvet i samme stilling, som hvis du skulle lave armbøjninger – altså med kroppen stiv som et bræt. Den eneste forskel er, at du holder et par håndvægte i hænderne.

Tempo:

2 sek. (1. sek. op, 1. sek. ned)

Bevægelsen:

Forskyd din vægt over på højre hånd, hvorefter du trækker den venstre håndvægt op til brystet. Sænk den igen, flyt vægten over på venstre arm, og træk den højre håndvægt op til brystet. Bliv ved med at skifte side på den måde, mens du sørger for, at hofterne peger mod gulvet.

Udfør øvelsen 5-10 gange med hver arm, og gå tilbage til øvelse C1 uden pause. Snup endnu et sæt af C1, og hold så pause.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: