Læs også

Lunges

Husk Træd ikke kun lidt bagud. Tag et langt skridt tilbage.

Reverse lunge

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Lår og baller

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og håndvægtene ned langs kroppen. Hold ryggen ret, og kig lige frem.

Bevægelsen:

Tag et langt skridt bagud med det ene ben, mens den anden fod bliver stående. Undgå at bøje dig forover. Hold overkroppen rank hele tiden.

Sænk knæet på dit bagerste ben ned mod gulvet, indtil låret på dit forreste ben er parallelt med gulvet. Sæt kraftigt af med dit forreste ben, og kom op at stå igen. Skift ben efter 8-10 gentagelser.

Tempo:

Kontrolleret.

Antal:

4 x 8-10 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Etbens dødløft.

Om øvelsen

Reverse lunge er den perfekte øvelse til dig, der vil opbygge stor styrke i benene uden at belaste ryggen hårdt. Øvelsen udligner også styrkeforskelle mellem din højre og venstre side. Har du svært ved at finde balancen, træder du sikkert for lige bagud. Forestil dig, at dine fødder kører på jernbaneskinner. Hold afstanden, når du træder bagud.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: