Læs også

Lunges

Husk: Undgå at overkroppen falder forover. Vær så rank som muligt hele tiden.

Reverse lunge

VIDEO: Reverse lunge træner lår og baller.

Du træner:

Lår og baller.

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Skyd brystet op mod loftet, og kig lige frem. Lad armene hænge slapt ned langs siden.

Bevægelsen:

Tag et langt skridt tilbage med det ene ben, mens den anden fod bliver stående. Bøj i dit forreste knæ, indtil dit forreste lår er parallelt med gulvet. Sæt herefter af med dit forreste ben, og kom op at stå igen.

Tempo:

2 sekunder ned, 1 sekund op.

Antal:

Begynder: 3 x 7-10 Øvet: 3 x 10-15

Læs mere om øvelsen Er du tit øm i lænden? Eller vil du gerne have ekstra power i benene, når du er ude at løbe? Så er reverse lunge en super øvelse for dig. Lunge er det engelske ord for et udfald – og her laver du et udfald bagud med dit ene ben. Om du vil skifte ben hele tiden, lave to udfald med hvert ben eller køre det ene ben træt, før du skifter, er op til dig. Øvelsen træner især lårets for- og bagside, ballemusklerne og de hoftebøjere, som effektivt forebygger tilbagevendende lændesmerter.

Gå videre til Mountain climber

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 3

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: