Husk Undgå at lave en hængebro med ryggen.

RKC-planken

VIDEO: RKC-planken træner maven.

Du træner:

Maven.

Startposition:

Læg dig på gulvet, så du kun hviler på tæerne og underarmene. Gør kroppen stiv som et bræt. Placér albuerne fremme under dine øjne. Bliv liggende. Forsøg at trække albuerne nedad og tæerne opad – der skal ikke være nogen bevægelse, men du bør mærke en meget større spænding i maven, når du gør det.

Bevægelsen:

Ingen.

Tempo:

Intet – øvelsen er statisk.

Antal:

Begynder: 3 x 10-20 sekunder Øvet: 3 x 20-40 sekunder

Læs mere om øvelsen Hvis du synes, at den klassiske øvelse planken er hård, så velkommen til dens grumme storebror RKC-planken. Her er albuerne placeret længere fremme, og det gør en verden (af ondskab) til forskel. RKC’en giver dig supereffektiv træning af mavemusklerne, der her trænes i deres primære funktion: at holde kroppen stabil.

Gå videre til Cobra i

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 4

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: