Tænk på Bevar hele tiden den lette bøjning i knæene og hold ryggen ret.

Rumænsk dødløft

Træn dine lår og baller med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

28. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse C1 - Rumænsk dødløft


Du træner:

Baglår, baller og lænd.

Startposition:

Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne og let bøjede knæ. Hold en håndvægt i hver af dine strakte arme. Se lige frem.

Tempo:

Roligt og kontrolleret.

Bevægelsen:

Skyd dine hofter bagud og lidt nedad, mens du læner overkroppen forover. Kom så langt ned med overkroppen, som din smidighed tillader. Stop, når du mærker et markant stræk i baglårene. Herefter skyder du hoften frem og kommer op til startpositionen igen.

Når du har lavet 1 sæt, går du videre til øvelse C2 uden at holde pause.

Træningsskolen, del 2: BREDT BRYST

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Bredt bryst, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver brystet ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen del 2: Bredt bryst Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: