Læs også

Wide pull-ups

Husk Stå foroverbøjet med en 50-60-graders bøjning i ryggen.

See saw rows

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

8. juli 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse B2 - See saw rows


Du træner:

Ryg og overarme.

Startposition:

Stå foroverbøjet med en håndvægt i hver hånd. Dit hoved, nakken og ryggen skal danne en lige linje.

Tempo:

04:00 sek. Roligt tempo

Bevægelsen:

Træk skiftevis håndvægtene op til brystet, så dine arme kører som penduler. Når den ene arm er nede, er den anden oppe. Bevar hele tiden samme holdning i overkroppen.

Når begge arme har været oppe ved skulderen 6-12 gange, går du tilbage til øvelse B1 uden at holde pause. Først efter endnu et sæt af B1 er trisættet overstået, og du kan holde en 2-minutters-pause.

Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver skuldrene ekstra opmærksomhed.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: