Husk Pres håndvægten lige op mod loftet. Ikke skråt fremad.

Seesaw press

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Skuldrene

Startposition:

Stå med ret ryg, og hold håndvægtene op foran skuldrene. Dine håndflader peger ind mod hinanden.

Bevægelsen:

Pres højre håndvægt op i strakt arm, mens du roterer vægten, så din håndflade nu peger fremad.

På vej passerer armene hinanden, for nu er den venstre arm på vej op.

Når højre arm er i bund, er venstre arm i top.

Tempo:

Kontrolleret. Løft og sænk med samme hastighed. Det skal tage ca. 2 sekunder at hæve og sænke armen.

Antal:

4 x 8-10 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Squat thrust.

Om øvelsen

Seesaw press blev en populær øvelse, da kettlebells gjorde deres indtog i træningsverdenen. Øvelsen kan dog lige så godt udføres med håndvægte, og den sørger for, at du både laver et træk og et pres i samme bevægelse. Forestil dig, at der går en snor fra den ene håndvægt op over en bjælke i loftet og ned til den anden håndvægt, så du aktivt skal trække den løftede håndvægt ned, mens du presser den anden op. Seesaw press træner især skuldrene, men også bagsiden af overarmene og coremusklerne helt inde omkring rygsøjlen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: