Husk Snyd ikke ved at vinkle vægtene fremover. Armene skal pege lige op mod loftet.

Serratus crunch

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

9. januar 2013

Du træner:

Mave

Startposition:

Lig på gulvet med let bøjede ben og vægtene i strakte arme lige over skuldrene. Peg armene lige op mod loftet.

Bevægelsen:

Løft skulderbladene fri af gulvet, og pres håndvægtene lige op mod loftet. Pres lænden i gulvet imens. Bliv liggende 1-2 sekunder ‘oppe’, før du sænker dig ned til gulvet igen.

Tempo:

Løft dig roligt op fra gulvet. Hold en pause på 2 sekunder, og sænk dig så roligt ned igen.

Antal:

3 x 10-12 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Bent over row.

Om øvelsen

Mavebøjninger kan tage lang tid, da der skal mange til, før du bliver træt. Og så kan de give ømhed i lænden. Serratus crunch her tager du derimod ikke mange af, før mavemusklerne brænder. Og du sætter blot mere vægt på, når du kan lave 3 x 12 af dem. Øvelsen øger også stabiliteten og styrken i dine skuldre.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: