Shrugs
Shrugs Tænk på Hold hovedet i naturlig forlængelse af kroppen og se lige frem.

Shrugs

VIDEO: Træn dine rygmuskler med denne styrketrænings-øvelse med håndvægte.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A2 - shrugs


Du træner:

Hele den øverste del af ryggen.

Startposition:

Stå med ret ryg og en håndvægt i hver hånd ned langs siden. Se lige frem.

Tempo:

Roligt og kontrolleret tempo. Hele øvelsen tager cirka 6 sekunder.

Bevægelsen:

Løft skuldrene op til ørerne, rotér dem. Sænk dem så ned bag ryggen, og start forfra. Læg mærke til, at skuldrene er bag den stiplede linje i fase 3, hvor du har roteret dem bagud.

Hold 2 minutters pause, når du har udført 10-15 gentagelser. Gå herefter tilbage til Øvelse A1 .

Træningsskolen, del 4: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 4: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: