Læs også

Thrusters

HUSK: Kroppen skal danne en lige linje fra skulder til knæ. © Valling.com

Sideplanke-pres på knæ

VIDEO: Sideplanke-pres på knæ træner de skrå mavemuskler, core, skuldre og baller.

4. juni 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner: De skrå mavemuskler, core, skuldre og baller.

Startposition: Læg dig på gulvet på den ene side. Bøj benene, og hold en håndvægt i den hånd, der er væk fra gulvet. Løft kroppen, så du kun støtter på den ene underarm og knæene. Kroppen skal danne en lige linje fra skulder til knæ.

Bevægelsen: Pres fra denne position håndvægten op til strakt arm. Sænk kontrolleret.

Tempo: Roligt og kontrolleret.

Antal: Begynder: 3 x 10 Øvet: 4 x 10

Læs mere om øvelsen Alle varianter af sideplanker er populære i øjeblikket. Og når det gælder om at holde en stærk core og en sund ryg, er pres fra sideplankepositionen det nye sort. Ud over core træner du baller, skulderstabilitet, balance og koordination med øvelsen, der også kaldes gladiator press.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: