Læs også

Floor flyes

Husk Den korte afstand mellem hænderne betyder, at du bruger bagsiden af overarmene ekstra meget.

Smal armbøjning

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

Video-øvelse B1 - Smal armbøjning


Du træner:

Især overarme, skuldre og brystmuskler.

Startposition:

Læg dig på gulvet med strakte arme, og hold kroppen stiv som et bræt. Placér hænderne lige under skuldrene. Hold hovedet i naturlig forlængelse af rygsøjlen.

Tempo:

03:00 sek. 2 sek. ned, 1 sek. op

Bevægelsen:

Bøj i albuerne, og sænk kroppen, indtil den snitter gulvet, hvorefter du presser dig op til strakte arme igen. Lav så mange armbøjninger, som du kan, før du går videre til Øvelse B2 uden at holde pause.

Træningsskolen, del 5: STÆRK RYG

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærk ryg. hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver ryggen ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærk ryg Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: