Tænk på Tag 4-5 små 'skridt' med armene for at nå helt ud i yderpositionen.

Spiderman walkouts

Få en flad mave uden mavebøjninger med denne styrketræningsøvelse.

1. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Spiderman walkouts - øvelse C1


Du træner:

De dybtliggende muskler i mave og ryg samt dine skuldre og overarme.

Startposition:

Stå foroverbøjet med begge hænder i gulvet. Hold hagen ind til brystet og overkroppen helt lige under hele øvelsen.

Tempo:

Roligt og kontrolleret. 1 gentagelse tager ca. 10 sekunder.

Bevægelsen:

Dine fødder bliver stående, mens du kravler fremad på armene, indtil du er så udstrakt, som din styrke og smidighed tillader. Herfra kravler du tilbage til din startposition.

Gå videre til Øvelse C2 uden at holde pause, når du har lavet så mange, som du kan

Træningsskolen, del 3: FLAD MAVE

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 3: Flad mave, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver maven ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen, del 3: Flad mave Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: