Læs også

Lunges

Tænk på Den forreste og den bagerste fod bør ikke ligge på linje. Din balance er bedre, når du står bredt. Dit knæ må gerne vandre ud over tåspidserne, når du bøjer benene.

Split squat

VIDEO: Træn dine ben og øg kroppens produktion af væksthormon med denne øvelse.

15. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse B1 - Split squat


Du træner:

Lår og baller.

Startposition:

Stå med benene forskudt, så højre fod er langt fremme, og venstre fod er langt tilbage. Kun tæerne på venstre fod sættes i gulvet, mens hælen er løftet fri af gulvet. Hold en håndvægt ud for brystet med begge hænder.

Tempo:

Roligt op og ned. En gentagelse tager cirka 4 sekunder.

Bevægelsen:

Bøj i det forreste knæ og fodled, og forskyd på den måde din overkrop fremad og nedad, indtil du ikke kan komme længere ned. Derefter presser du dig selv op til udgangsstillingen. Hold overkroppen oprejst hele tiden.

Gå videre til Øvelse B2 uden at holde pause, når du har lavet 8-12 gentagelser med begge ben.

Træningsskolen, del 5: STÆRKE BEN

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 5: Stærke ben, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver dine ben ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen: Stærke ben Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: