Læs også

Lunges

Husk Undgå, at din overkrop falder forover. Skyd brystet op mod loftet, og gør dig så oprejst som muligt.

Split squat

VIDEO: Split squat træner lår og baller

Du træner:

Lår og baller.

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Tag nu et langt skridt fremad, og sæt hele din forreste fod i gulvet. Stræk dit forreste knæ helt ud. Hold overkroppen oprejst, skyd brystet op mod loftet, og kig lige frem.

Bevægelsen:

Bøj så meget i dit forreste knæ, at dit forreste lår bliver parallelt med gulvet. Hold overkroppen lodret hele tiden. Skub fra med dit forreste ben for at strække knæet ud og komme tilbage til startpositionen.

Tempo:

2 sek. ned, 1 sek. op.

Antal:

Begynder: 3 x 7-10 Øvet: 3 x 10-15

Læs mere om øvelsen Split squat er en krydsning mellem en squatøvelse og de såkaldte lunges. Her træner du især lårets forside og bagside samt de vigtige ballemuskler. Sidder du meget ned til daglig, giver øvelsen dig også super udstrækning af dine sikkert stive hoftebøjere. Som en ekstra bonus træner du også din balance og forebygger benskader.

Gå videre til Spiderman push-up

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: