Tænk på Løft kun akkurat knæ og hånd så højt fra gulvet, at du kan skubbe Aktiv træning ind under.

Sporhunden

Få en flad mave uden mavebøjninger med denne styrketræningsøvelse.

1. juni 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Sporhunden - Øvelse B2


Du træner:

De dybtliggende muskler i mave og ryg.

Startposition:

Lig på gulvet på alle fire. Dine hænder skal placeres under skuldrene, og knæene skal være lige under hofterne.

Tempo:

Der er ingen bevægelse. Positionen skal fastfryses.

Bevægelsen:

Løft venstre hånd og højre knæ samtidig, og hold overkroppen i nøjagtigt den samme stilling hele tiden. Du skal kun lige akkurat løfte hånd og knæ så meget, at Aktiv Træning kan presses ind under dem. Hold stillingen i 40-60 sekunder. Byt herefter om og løft i stedet højre hånd og venstre knæ.

Hold 2 minutters pause, når du har udført øvelsen i 2x40-60 sekunder. Gå herefter tilbage til Øvelse B1 .

Træningsskolen, del 3: FLAD MAVE

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 3: Flad mave, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver maven ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen, del 3: Flad mave Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: