Husk: Fald ikke forover. Ret ryggen og vær så lodret som muligt i overkroppen.

Alt du skal vide om squat

VIDEO: Squat træner lår og baller.

8. august 2013

Du træner:

Lår og baller.

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne. Skyd brystet op mod loftet og kig lige frem. Fold hænderne bag nakken og pres albuerne bagud.

Bevægelsen:

Start med at presse bagdelen bagud, som om du skulle sætte dig på en stol. Først når du ikke kan komme længere bagud, bøjer du i knæene og sænker kroppen ned mod gulvet, indtil lårene er parallelle med gulvet. Stræk så benene igen.

Tempo:

2-3 sekunder ned, 1 op.

Antal:

Begynder: 3-4 x 7-10 Øvet: 3-4 x 12-15

Læs mere om øvelsen Hvis du ikke squatter, træner du ikke! Det er en udbredt opfattelse blandt mange af verdens bedste fysiske trænere. Ligegyldigt om du styrketræner for at kunne levere en bedre præstation i din sport, få større styrke eller mere muskelmasse eller tabe dig, når du hurtigere dit mål, hvis du squatter. Squat er en af de mest funktionelle øvelser, du kan lave, og den træner utrolig mange muskler på én gang. Alt fra lår og baller til lænd og mave er involveret i at udføre bevægelsen.

Gå videre til Push-up crunch

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 2

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: